sanyana83

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Bra ANA tips 3

Av ??? - 7 oktober 2009 19:03

Ha alltid tuggummi till hands ifall du skulle få ett plötsligt sug efter något, nästan det bästa tipset: Gör en viktkurva.

Skaffa ett rutigt kollegieblock som du fyller i varje gång du väger dig.

Det motiverar riktigt mycket att se hur kurvan pekar uppåt eller neråt.

Man vill ju bara att den ska gå rakt ner, ner, ner.

 

Ha konkreta delmål. Jag tycker det fungerar bättre om man har konkreta mål på vad man ska göra snarare än mål för vad resultatet ska bli. T.ex "den här veckan ska jag bara äta grönsaker" är ett konkret mål på vad du ska göra.

Ha mål för korta tidsperioder så är det lättare att klara.

Skriv matscheman för varje dag. Jag tycker själv det är bäst att skriva ett i taget.


Då kan du anpassa schemat efter vad du är sugen på. På kvällen sätter man sig och skriver ett schema för nästa dag alltså.

Om ens tillvaro är smutsig och sunkig är det lätt att också äta sunkig mat. Dessutom förbränner man när man städar.



Se till att du har det rent och snyggt runt om dig. Börja med en dags fasta. Bara en dag. Då får man tänka att "det är bara en dag sen får jag äta". När du sedan avslutat den fastan har du en lite fräschare känsla i kroppen som man inte vill förstöra bara sådär.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ??? - 8 december 2011 23:51

Jaaa!! Jag vet att jag inte har bloggat på länge. Har bara inte haft lust eller tid. :) Snart är det jul. :) Och massa mat, godis och sånt skräp. Får hålla mig ifrån godiset iallafall...även om någon tyvärr möjligtvis slinker ner ändå. :/ Skr...

Av ??? - 21 augusti 2011 23:49

Hallå! Checka in min blogg. Går bra att ställa frågor.:-) EJ elaka komentarer...det kommer inte att godkännas alls....

Av ??? - 27 juli 2011 19:00

Hallå! Checka in min blogg. Går bra att ställa frågor.:-) EJ elaka komentarer...det kommer inte att godkännas alls....

Av ??? - 23 juli 2011 13:41

Hallå! Checka in min blogg. Går bra att ställa frågor.:-) EJ elaka komentarer...det kommer inte att godkännas alls....

Av ??? - 23 juli 2011 12:12

En liten uppdatering!      ***************** Denna månaden har jag gått upp till 51, ? kg. :( Käkat massor av skräp. :( Liten lista av vad jag har stoppat i mig nedan under några veckor i Juli 2011. (EJ allt på en gång!) - Ris, korvst...

Gästbok

Presentation

[Namn]:Heléne.
[Längd:]176,5cm
___________


Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du koll på dina kalorier och vad du äter?
 Japp!
 Lite koll bara.
 Nej.
 Vet inte.
 Bryr mig inte.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards